- Tworzenie warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci, rozwinięcia takich cech osobowości
i umiejętności, które pozwolą im z sukcesem funkcjonować w szkole i całym późniejszym życiu, według zasady „nauka poprzez zabawę”. - Zapewnienie bezpieczeństwa i rozwoju dziecka w klimacie zaufania, tolerancji, rozumienia potrzeb i poszanowania jego praw, w zgodzie z jego potrzebami, oczekiwaniami rodziców i środowiska lokalnego.
- Dostrzeganie indywidualnych potrzeb dziecka poprzez diagnozę, wspomaganie jego prawidłowego rozwoju, organizowanie
i udzielanie pomocy pedagogiczno – psychologicznej. - Dobro powierzonego nam dziecka zajmuje naczelne miejsce w działaniach placówki.
- Pobyt w przedszkolu ma sprawiać dzieciom radość, a rodzicom dawać poczucie, że ich dzieci są bezpieczne i mają warunki do prawidłowego rozwoju.
- Realizacja zadań przedszkola pozwoli wychowankom na samorealizację, pracę z innymi, kreatywne myślenie, twórcze działanie i uczestnictwo w ciekawych zajęciach.
- Niezbędnym warunkiem dla osiągnięcia powyższych celów jest kompetencja i życzliwość zespołu, który dba o dobre stosunki międzyludzkie i komunikację, wzajemna pomoc i szacunek.
PRIORYTETY PRZEDSZKOLA:
- Planuje i organizuje pracę wychowawczą i dydaktyczną w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego
i wybrany zestaw programów. - Wspomaga rozwój dziecka, wspiera jego uzdolnienia, umiejętności sprawności, które pozwolą na sprostanie wymaganiom stawianym w szkole i codziennym życiu.
- Zapewnia każdemu dziecku podmiotowe i indywidualne traktowanie, bezpieczny i radosny rozwój w atmosferze akceptacji
i zasad wynikających z Konwencji Praw Dziecka. - Stwarza dzieciom możliwość samorealizacji, kreatywnego myślenia i twórczego działania w oparciu o aktywne metody pracy oraz innowacyjne działania nauczycieli.
- Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
- W swojej działalności bierze pod uwagę potrzeby środowiska lokalnego.
- Promuje zdrowy styl życia i kształtuje postawy proekologiczne dzieci, rodziców i pozostałych pracowników przedszkola.
- Wzbogaca bazę pomocy do zabaw badawczych oraz dydaktycznych służących rozwijaniu zainteresowań przyrodniczych
i regionalnych dzieci. - Podejmuje działania sprzyjające podniesieniu poziomu sprawności fizycznej i ruchowej dzieci.
- Aktywizuje rodziców do wspólnych działań na rzecz wspomagania twórczego procesu edukacyjnego dzieci.
- Poszukuje ciekawych form prezentacji artystycznych w konkursach organizowanych przez różne organizacje.
- Organizuje wycieczki ekologiczne, warsztaty, zajęcia edukacyjne prowadzone przez specjalistów.
Nasze zadania realizujemy w oparciu o:
- Podstawę programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego
- Program Wychowania Przedszkolnego „Nasze przedszkole” Małgorzaty Kwaśniewskiej, Wiesławy Żaby-Żabińskiej
W placówce realizowane są również m.in.:
- „Dziecięca matematyka – program dla przedszkoli, klas „0” i placówek integracyjnych” – E. Gruszczyk, Kolczyńska
i E. Zielińska - „Program edukacji ekologicznej miasta st. Warszawy dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym”
- Program własny: „Przedszkolny program adaptacyjny dla 3-latków” 2
W pracy z dzieckiem stosujemy różnorodne metody aktywizujące, wyzwalające chęci poznawcze wychowanków takie jak:
- Metoda Pedagogiki Zabawy
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
- Metoda koncepcji muzycznej C. Orffa
- Metoda projektu
- Metoda odimiennej nauka czytania I. Majchrzak
- Sojusz metod E. Arciszewskiej
- Metoda aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss „Edukacja przez ruch”- wg Doroty Dziamskiej