Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

MARZEC  2021

Odział I „PSZCZÓŁKI” 

Temat I: MATEMATYKA WOKÓŁ NAS 

  • próby odczytywania informacji zakodowanych,
  •  doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 5,
  • stosowanie określeń „długi” i „krótki”,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • postrzegania oraz koncentracji uwagi.

Temat II: BAWIMY SIĘ W TEATR

  • rozbudzanie aktywności poznawczej dzieci w zakresie mowy,
  • tworzenie warunków do rozwijania wyobraźni,
  • ćwiczenie uważnego słuchania,
  • doświadczenia logiczne w zakresie segregowania; umuzykalnienie.

Temat III: WIOSNA IDZIE PRZEZ ŚWIAT (OZNAKI WIOSNY)

  • wzbogacanie wiedzy na temat świata przyrody,
  • rozpoznawanie i nazywanie symboli pogodowych,
  • rozwijanie małej motoryki rąk,
  • rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dzieci.

Temat IV: WIOSNA IDZIE PRZEZ ŚWIAT (WIOSENNY OGRÓDEK)

  • rozwijanie umiejętności poprawnego pod względem fleksyjnym stosowania rzeczowników,
  • próby kształtowania umiejętności dodawania,
  •  przezwyciężanie niechęci do jedzenia nieznanych potraw,
  • zachęcanie do zdrowego odżywiania się.

Temat V: WIELKANOC

  • zachęcanie do uważnego słuchania utworów literackich,
  •  pobudzanie aktywności poznawczej dzieci,
  • czynne uczestnictwo w przygotowaniach do świąt Wielkanocnych,
  • kształtowanie małej motoryki rak poprzez wzmacnianie mięśni dłoni,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego.

Odział II „BIEDRONKI”

TEMAT I: CZYSTA WODA ZDROWIA DODA- PROJEKT BADAWCZY 

  • rozbudzenie świadomości ekologicznej,
  • poszerzenie wiedzy na temat roli wody w przyrodzie, jej właściwościach i zastosowaniach,
  • stwarzanie okazji do obserwowania, oglądania, poznawania, przeżywania, doświadczania i badania.

TEMAT II: ZWIERZĘTA Z DŻUNGLI I SAWANNY  

  • rozwijanie wiadomości na temat życia egzotycznych zwierząt,
  • utrwalenie pojęcia duży, mały,
  • budzenie zainteresowania przyrodą,
  • bogacenie zasobu słownictwa.

TEMAT III: WITAJ WIOSNO ! 

  • wzbogacenie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie wiosną,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • ćwiczenie umiejętności liczenia i porównywania.

TEMAT IV: WITAMINKI DLA CHŁOPCZYKA I DZIEWCZYNKI- ZAKŁADAMY PRZEDSZKOLNY OGRÓDEK

  • rozpoznawanie i nazywanie nasion niektórych roślin ,
  • rozbudzanie zainteresowania tajemnicami przyrody oraz znaczeniem roślin dla naszego zdrowia,
  • poznanie warunków wzrostu roślin,
  • zachęcanie do zdrowego odżywiania się
  • poznanie sposobu hodowli niektórych roślin: w ziemi i na wodzie.

Temat V: WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKIEJ NOCY

  • wzbudzenie zainteresowań folklorem,
  • poznanie tradycji i zwyczajów świątecznych,
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej,
  • poznanie figury geometrycznej- koła.

Oddział „MISIE”

Temat I: ZWIERZĘTA Z NASZYCH PÓL I LASÓW

  • poszerzenie wiedzy na temat zwierząt polskich pól i lasów,
  • stwarzanie okazji do obserwowania, oglądania, poznawania, przeżywania, doświadczania i badania,
  • odkrywanie litery U- małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • budzenie zainteresowania przyrodą.

Temat II: W MARCU JAK W GARNCU

  • poznawanie oznak nadchodzącej wiosny,
  • poznawanie wybranych obrzędów ludowych związanych z powitaniem wiosny,
  • odkrywanie litery C- małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • zapoznanie z kalendarzem pogody,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
  • bogacenie zasobu słownictwa.

Temat III: ZWIASTUNY WIOSNY 

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną,
  • Poznawanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin oraz przyczyn ich ochrony,
  • Poznawanie właściwości fizycznych: lodu, śniegu, wody, powietrza, piasku,
  • Poznawanie przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania i badania otoczenia,
  • Odkrywanie litery Ł- małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Temat IV: WIELKANOC 

  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami,
  • odkrywanie litery F- małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • poznawanie budowy i właściwości jajka.