{tab=O nas}
Przedszkole nr 406 w Warszawie usytuowane jest w dzielnicy Bemowo przy ulicy J. Kaden Bandrowskiego 8. Mieści się na parterze budynku mieszkalnego Spółdzielni Mieszkaniowej Wola. W przedszkolu znajdują się 3 sale zajęć mieszczące 70 przedszkolaków. Sale są bogato wyposażone w kolorowe zabawki i pomoce dydaktyczne, które stwarzają warunki do zabawy i nauki dzieci. do przedszkola przynależy plac zabaw otoczony zielenią i wyposażony w zabawki ogrodowe i piaskownicę.
ZADANIEM PRZEDSZKOLA NR 406 JEST:
-
Tworzenie warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci, rozwinięcia takich cech osobowości i umiejętności, które pozwolą im z sukcesem funkcjonować w szkole i całym późniejszym życiu, według zasady „nauka poprzez zabawę”.
-
Zapewnienie bezpieczeństwa i rozwoju dziecka w klimacie zaufania, tolerancji, rozumienia potrzeb i poszanowania jego praw, w zgodzie z jego potrzebami, oczekiwaniami rodziców i środowiska lokalnego.
-
Dostrzeganie indywidualnych potrzeb dziecka poprzez diagnozę, wspomaganie jego prawidłowego rozwoju, organizowanie i udzielanie pomocy pedagogiczno – psychologicznej.
Dobro powierzonego nam dziecka zajmuje naczelne miejsce w działaniach placówki. Pobyt w przedszkolu ma sprawiać dzieciom radość, a rodzicom dawać poczucie, że ich dzieci są bezpieczne i mają warunki do prawidłowego rozwoju.
Realizacja zadań przedszkola pozwoli wychowankom na samorealizację, pracę z innymi, kreatywne myślenie, twórcze działanie i uczestnictwo w ciekawych zajęciach. Niezbędnym warunkiem dla osiągnięcia powyższych celów jest kompetencja i życzliwość zespołu, który dba o dobre stosunki międzyludzkie i komunikację, wzajemna pomoc i szacunek.
PRIORYTETY PRZEDSZKOLA:
Przedszkole:
- Planuje i organizuje pracę wychowawczą i dydaktyczną w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego i wybrany zestaw programów.
- Wspomaga rozwój dziecka, wspiera jego uzdolnienia, umiejętności sprawności, które pozwolą na sprostanie wymaganiom stawianym w szkole i codziennym życiu.
- Zapewnia każdemu dziecku podmiotowe i indywidualne traktowanie, bezpieczny i radosny rozwój w atmosferze akceptacji i zasad wynikających z Konwencji Praw Dziecka.
- Stwarza dzieciom możliwość samorealizacji, kreatywnego myślenia i twórczego działania w oparciu o aktywne metody pracy oraz innowacyjne działania nauczycieli.
- Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
- W swojej działalności bierze pod uwagę potrzeby środowiska lokalnego.
- Promuje zdrowy styl życia i kształtuje postawy proekologiczne dzieci, rodziców i pozostałych pracowników przedszkola.
- Wzbogaca bazę pomocy do zabaw badawczych oraz dydaktycznych służących rozwijaniu zainteresowań przyrodniczych i regionalnych dzieci.
- Podejmuje działania sprzyjające podniesieniu poziomu sprawności fizycznej i ruchowej dzieci.
- Aktywizuje rodziców do wspólnych działań na rzecz wspomagania twórczego procesu edukacyjnego dzieci.
- Poszukuje ciekawych form prezentacji artystycznych w konkursach organizowanych przez różne organizacje.
- Organizuje wycieczki ekologiczne, warsztaty, zajęcia edukacyjne prowadzone przez specjalistów.
- Podstawę programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego
- Program Wychowania Przedszkolnego „Nasze przedszkole” Małgorzaty Kwaśniewskiej, Wiesławy Żaby-Żabińskiej
- W placówce realizowane są również m.in.:
- „Dziecięca matematyka – program dla przedszkoli, klas „0” i placówek integracyjnych” – E. Gruszczyk, Kolczyńska i E. Zielińska
- „Program edukacji ekologicznej miasta st. Warszawy dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym”
- Program własny: „Przedszkolny program adaptacyjny dla 3-latków” 2
W pracy z dzieckiem stosujemy różnorodne metody aktywizujące, wyzwalające chęci poznawcze wychowanków takie jak:
- Metoda Pedagogiki Zabawy
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
- Metoda koncepcji muzycznej C. Orffa
- Metoda projektu
- Metoda odimiennej nauka czytania I. Majchrzak
- Sojusz metod E. Arciszewskiej
- Metoda aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss
- „Edukacja przez ruch”- wg Doroty Dziamskiej
ABSOLWENT NASZEGO PRZEDSZKOLA:
- potrafi dobrze funkcjonować w szkole w roli ucznia
- wykazuje motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego
- jest aktywny i otwarty na nowości
- umiejętnie współpracuje w grupie rówieśników
- zna prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi
- zna zasady kulturalnego współżycia i postepowania
- jest tolerancyjny i ma szacunek wobec innych, odmiennych postaw i przekonań
- stosuje zasady bezpieczeństwa, higieny, dbałości o własne zdrowie i sprawność fizyczną
- potrafi radzić sobie w sytuacjach trudnych
- posiada umiejętność koncentracji, podczas wykonywanej pracy
- posiada podstawową wiedzę o świecie ludzi, zwierząt, roślin, wykazuje potrzebę poszanowania przyrody i ochrony środowiska
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI:
Przedszkole systematycznie współpracuje z rodzicami dbając o pozytywne wspólne relacje. Rodzice są traktowani jako nasi partnerzy w procesie wychowawczym i dydaktycznym.
Cele współpracy z rodzicami:
- Budowanie wzajemnej więzi opartej na zaufaniu poprzez efektywną współpracę z przedszkolem.
- Wypracowanie wspólnych oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych przedszkola i środowiska rodzinnego poprzez wymianę informacji o dziecku w celu jego wszechstronnego rozwoju.
- Zapoznanie rodziców z realizowanymi w przedszkolu programami, planami pracy, działaniami wychowawczo – dydaktycznymi.
- Wzbogacanie świadomości pedagogicznej rodziców poprzez umieszczanie artykułów w gazetce przedszkolnej, na stronie internetowej przedszkola, na tablicach informacyjnych, polecanie ciekawych publikacji…
- Pomoc w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej.
- Aktywne uczestnictwo rodziców w życiu przedszkola
ABSOLWENT NASZEGO PRZEDSZKOLA:
Formy współpracy z rodzicami
- rozmowy indywidualne
- zebrania ogólne i grupowe
- dni otwarte w przedszkolu
- gazetki dla rodziców
- tablica informacyjna
- strona internetowa przedszkola
- zajęcia adaptacyjne
- zajęcia otwarte dla rodziców
- udział w imprezach i uroczystościach przedszkolnych oraz w konkursach rodzinnych
- pisemne informacje o postępach i trudnościach dzieci
- udział w indywidualnych zajęciach z logopedą
- spotkania z psychologiem – zajęcia warsztatowe i konsultacje indywidualne
- udział w organizacji wycieczek i imprez
- udział w zajęciach prowadzonych przez rodziców – ciekawe zawody, czytanie książek…
- ankiety angażowanie rodziców w pracę na rzecz przedszkola –sponsorowanie zakupu zabawek, pomocy dydaktycznych, wykonywanie strojów na imprezy i uroczystości przedszkolne…
- zebrania Rady Rodziców
{tab=Dyrekcja}
Dyrektor przedszkola
Lucyna Rudko
interesantów przyjmuje we wtorki od godz. 9.00 do godz.10.30.
{tab=Pracownicy}
Pracownicy przedszkola:
dyrektor przedszkola
Lucyna Rudko
kierownik gospodarczy
Wiesława Górka
Kadra pedagogiczna
Grupa I
Karolina Krawczyk
Lucyna Rudko
Małgorzata Traczyk- pomoc nauczyciela
Grupa II
Bogumiła Ambroziak
Karolina Byzdra
Grupa III
Iwona Durejko
Agnieszka Kunecka
Pracownicy obsługi:
Barbara Michalik
Elżbieta Poławska
Lilia Wawrzaszek
Kuchnia:
kucharz- Agnieszka Gościcka
pomoc kucharza- Szymon Maciejewski
{tab=Rozkład dnia}
6.30 – 8.20 | Schodzenie się dzieci.Zabawy w kącikach zainteresowań, wykonywanie zadań indywidualnych, czynności porządkowo- gospodarcze, pomoc w przygotowaniu do zajęć, ćwiczenia poranne. |
8.20 – 8.30 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
8.30 – 9.00 | Śniadanie. |
9.00 – 10.00 | Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne. |
10.00 – 10.15 | Drugie śniadanie |
10.15 – 11.45 | Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci.Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki. |
11.45 – 12.00 | Czynności porządkowo- higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
12.00 – 12.45 | Obiad. |
12.45 – 14.15 | Odpoczynek poobiedni (dzieci młodsze). Kwadrans na bajkę, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, zabawy w terenie. |
14.15 – 14.30 | Czynności porządkowe, mycie rąk, przygotowanie do podwieczorku. |
14.30 – 15.00 | Podwieczorek. |
15.00 – 17.30 | Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia gramatyczne, słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.Rozchodzenie się dzieci. |
{tab=Dyżury}
DYŻURY
czyli indywidualne konsultacje rodziców z nauczycielami:
GRUPA I
ostatnia środa miesiąca- 16.00-16.30
GRUPA II
ostatni poniedziałek miesiąca- 16.30-17.00
GRUPA III
ostatni poniedziałek miesiąca -17.30-18.00
{tab=Zajęcia dodatkowe}
Zajęcia z rytmiki:
GRUPA I
poniedziałek: 13.15-13.35
środa: 14.45-15.05
GRUPA II
poniedziałek: 13.40-14.05
środa: 15.10-15.35
GRUPA III
poniedziałek: 14.05-14.35
środa: 15.40-16.10
{tab=Logopeda}
Terapia logopedyczna
mgr Dorota Jedynak
Zajęcia z dziećmi oraz konsultacje z rodzicami odbywają się w:
poniedziałek w godzinach 13.30-17.15
wtorek w godzinach 9.00-14.00
{tab=Psycholog}
Godziny dyżurów psychologa
mgr Beaty Kaczyńskiej
Przedszkole nr 406
piątek 10.00-12.00
popołudniowe dyżury dla Rodziców dzieci z wszystkich grup: w podane środy w godzinach 15.30-16.30 (21.10., 18.11., 9.12.)
Poradnia
czwartki 15.00-19.00
piątki 13.00-16.30
Wizyty w poradni odbywają się po uprzednim umówieniu telefonicznym (22) 666-17-73/74.
{/tabs}