mar 6, 2022
Na konkurs plastyczny pt. ” Kim będę gdy dorosnę?” wpłynęło 26 prac plastycznych. Wszystkie prace były piękne, oryginalne. Każdemu uczestnikowi należą się gratulacje za włożony trud i pomysłowość. Podziękowania kierujemy również do rodziców za zaangażowanie i współpracę.
O wynikach konkursu zdecydowało powołane w tym celu Jury, które jednoznacznie zdecydowało, że każda praca zasługuje na wyróżnienie.

sty 25, 2022
Uprzejmie informujemy, że Przedszkole nr 406, pełni dyżur wakacyjny od 16.08 do 31.08.2022 r. Przerwa wakacyjna w naszym Przedszkolu będzie od dnia 4.07.2022 do 15.08.2022 r. Na pozostałe tygodnie będzie można zapisać dziecko do innego przedszkola. Zapisy na dyżur wakacyjny rozpoczną się w kwietniu br. i będą prowadzone przy pomocy elektronicznego systemu zapisów.
Informacje o dyżurze wakacyjnym dostępne po linkiem:
https://edukacja.um.warszawa.pl/przedszkola-dyzury-wakacyjne
paź 11, 2016
{slide=BAL BAŁWANKOWY}

{/slide}
{slide=Regulamin konkursu na LOGO PRZEDSZKOLA nr 406}
Grono Pedagogiczne Przedszkola 406 ogłasza konkurs na
LOGO Przedszkola
w postaci znaku/symbolu graficznego, który stanie się oficjalnym elementem identyfikacji graficznej placówki.
Wybrane logo będzie przeznaczone do celów:
- identyfikacyjnych
- korespondencyjnych
- promocyjnych
więcej szczegółów – regulamin
{/slide}
{slide=ZEBRANIE Z RODZICAMI}

{/slide}
{slide=INFORMACJE DLA RODZICÓW}

{/slide}
{slide=Zebranie rodziców dzieci nowoprzyjętych}

{/slide}
{slide=Dyżur wakacyjny}

{/slide}
{slide=Dzień Misia}

{/slide}
{slide=OGŁOSZENIE WYNIKÓW KONKURSU MIĘDZYPRZEDSZKOLNEGO „ORZEŁ BIAŁY- NASZA DUMA”}
Bardzo dziękujemy wszystkim Przedszkolom za udział w konkursie międzyprzedszkolnym „Orzeł biały- nasza duma”.
Wyróżnienie otrzymują:
- Przedszkole nr 75
- Przedszkole nr 98
- Przedszkole nr 216
- Przedszkole nr 336
- Przedszkole nr 337
- Oddział Przedszkolny SP nr 362
- Przedszkole nr 381
- Przedszkole nr 402
- Przedszkole nr 417
- Przedszkole nr 435

* Nagrody zostaną doręczone do państwa placówek.
{/slide}
{slide=Nowy rok szkolny}

{/slide}
{slide=Wakacje}

{/slide}
{slide=Dyżur wakacyjny informacja}
Potwierdzeniem zapisu dziecka na dyżur wakacyjne w przedszkolu/oddziale przedszkolnym, do którego dziecko zostało zakwalifikowane, jest wniesienie opłaty za wyżywienie w czasie dyżuru, w terminie 21 dni od dnia udostępnienia listy zakwalifikowanych. Opłatę za pobyt dziecka w Przedszkolu nr 406 w wysokości 114 zł należy wpłacić na rachunek bankowy: 91 1030 1508 0000 0005 5068 0041. (9,5 zł x 12 dni) W treści przelewu należy wpisać: „opłata za żywienie na dyżurze wakacyjnym – imię i nazwisko dziecka” .
{/slide}
{slide=INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH}
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119/1 z 4.5.2016 r.) dalej RODO, prosimy o zapoznanie się z klauzulą informacyjną RODO Przedszkola nr 406 Treść klauzuli informacyjnej RODO Przedszkola nr 406 w zakładce DOKUMENTY.
{/slide}
{slide=Wycieczka do Drogoszewa}

{/slide}
{slide=Zebranie rodziców dzieci nowoprzyjętych}

{/slide}
{slide=Dni przyjęć wniosków}

{/slide}
{slide=Kresy w potrzebie – akcja charytatywna}

{/slide}
{slide=Bal „Zdrowe białe szaleństwo”}

{/slide}
{slide=Zaproszenie na Bal Karnawałowy}

{/slide}
{slide=Dzień Misia Pluszowego}

{/slide}
{slide=Zajęcia otwarte}

{/slide}
{slide=Wycieczka na ziemniaka}

{/slide}
{slide=Bal „Urodziny Marchewki”}

{/slide}
{slide=Praca}
UWAGA!!!
Przedszkole nr 406 poszukuje pracownika do prac ciężkich na zastępstwo.
Wymagania: książeczka sanitarno-epidemiologiczna, niekaralność, pracowitość, odpowiedzialność, umiejętność pielęgnacji ogrodu i drobnych napraw.
{/slide}
{slide=Nowy rok szkolny 2017/2018}
Szanowni Rodzice!!!
Nowy rok szkolny rozpoczyna się 1 września (piątek).
Dzieci przyprowadzamy do przedszkola do godz. 8.30 – o tej porze podawane jest śniadanie.
Zebranie informacyjne dla wszystkich rodziców odbędzie się 4 września (poniedziałek) o godzinie 17.30.
Obecność obowiązkowa (prosimy o przychodzenie bez dzieci).
Na początek każdy przedszkolak powinien przynieść:
- -kapcie w worku,
- -ubranie na zmianę (kilka sztuk bielizny, koszulek, spodenek, rajstopki lub skarpetki),
- -dużą paczkę chusteczek higienicznych,
- -dla dzieci z grupy I piżamę,
- -dobry humor 🙂
Bardzo prosimy, aby wszystkie rzeczy dziecka były podpisane.
{/slide}
wrz 26, 2016
Jest nam niezmiernie miło ogłosić, iż ukazał się kolejny numer naszej gazetki przedszkolnej „Kadenka”.

Do zapoznania się z lekturą zachęcamy i małych, i dużych, dzieci i ich rodziców, a więc wszystkich przyjaciół naszego przedszkola!
Gazetkę redagują nauczycielki z naszego przedszkola i ukazuje się raz na kwartał, obejmując:
- miesiące jesieni (wrzesień, październik, listopad),
- miesiące zimy (grudzień, styczeń, luty),
- miesiące wiosny ( marzec, kwiecień, maj).
Kwartalnik zawiera treści dotyczące danej pory roku. Do tematu głównego dobierane są wiersze i piosenki znane dzieciom, przeróżne ćwiczenia graficzne, obrazki do kolorowania i zagadki. Treści tych materiałów adresowane są szczególnie do dzieci, choć niektóre z nich wymagają pomocy rodziców, tzn. przeczytania lub wyjaśnienia polecenia. Sposób wykonania ćwiczeń przez dziecko daje rodzicom informację na temat rozwoju ich pociech.
W gazetce ukazują się też różne artykuły psychologiczno- pedagogiczne, które kierowane są bezpośrednio do rodziców. Poruszają najświeższe zagadnienia z obu tych dyscyplin naukowych, a także podsuwają ciekawe rozwiązania.
Serdecznie polecamy
Tegoroczne numery e-gazetki „Kadenka”:
Archiwalne numery e-gazetki „Kadenka”:
- zima 2015/2016 czytaj
- jesień 2015 pobierz
- jesień 2014 pobierz
- zima 2015 pobierz
- wiosna 2015 pobierz
- jesień 2013 pobierz
- zima 2014 pobierz
- wiosna 2014 pobierz
wrz 22, 2016
Przedszkole nr 406 w Warszawie usytuowane jest w dzielnicy Bemowo przy ulicy J. Kaden Bandrowskiego 8. Mieści się na parterze budynku mieszkalnego Spółdzielni Mieszkaniowej Wola. W przedszkolu znajdują się 3 sale zajęć mieszczące 70 przedszkolaków. Sale są bogato wyposażone w kolorowe zabawki i pomoce dydaktyczne, które stwarzają warunki do zabawy i nauki dzieci. do przedszkola przynależy plac zabaw otoczony zielenią i wyposażony w zabawki ogrodowe i piaskownicę.
Chcemy, aby nasze przedszkole było miejscem, w którym będziemy wspierać Rodziców w wychowywaniu ich dzieci. Dostosowujemy do możliwości rozwojowych dzieci zajęcia oraz wyposażenie przedszkola. Naszym mottem przewodnim są słowa Janusza Korczaka-człowieka, który swoje życie poświęcił dzieciom chcąc stworzyć im lepszy świat w miłości i poszanowaniu dziecięcych praw: „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.
ZADANIEM PRZEDSZKOLA NR 406 JEST:
-
Tworzenie warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci, rozwinięcia takich cech osobowości i umiejętności, które pozwolą im z sukcesem funkcjonować w szkole i całym późniejszym życiu, według zasady „nauka poprzez zabawę”.
-
Zapewnienie bezpieczeństwa i rozwoju dziecka w klimacie zaufania, tolerancji, rozumienia potrzeb i poszanowania jego praw, w zgodzie z jego potrzebami, oczekiwaniami rodziców i środowiska lokalnego.
-
Dostrzeganie indywidualnych potrzeb dziecka poprzez diagnozę, wspomaganie jego prawidłowego rozwoju, organizowanie i udzielanie pomocy pedagogiczno – psychologicznej.
Dobro powierzonego nam dziecka zajmuje naczelne miejsce w działaniach placówki. Pobyt w przedszkolu ma sprawiać dzieciom radość, a rodzicom dawać poczucie, że ich dzieci są bezpieczne i mają warunki do prawidłowego rozwoju.
Realizacja zadań przedszkola pozwoli wychowankom na samorealizację, pracę z innymi, kreatywne myślenie, twórcze działanie i uczestnictwo w ciekawych zajęciach. Niezbędnym warunkiem dla osiągnięcia powyższych celów jest kompetencja i życzliwość zespołu, który dba o dobre stosunki międzyludzkie i komunikację, wzajemna pomoc i szacunek.
PRIORYTETY PRZEDSZKOLA:
Przedszkole:
- Planuje i organizuje pracę wychowawczą i dydaktyczną w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego i wybrany zestaw programów.
- Wspomaga rozwój dziecka, wspiera jego uzdolnienia, umiejętności sprawności, które pozwolą na sprostanie wymaganiom stawianym w szkole i codziennym życiu.
- Zapewnia każdemu dziecku podmiotowe i indywidualne traktowanie, bezpieczny i radosny rozwój w atmosferze akceptacji i zasad wynikających z Konwencji Praw Dziecka.
- Stwarza dzieciom możliwość samorealizacji, kreatywnego myślenia i twórczego działania w oparciu o aktywne metody pracy oraz innowacyjne działania nauczycieli.
- Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
- W swojej działalności bierze pod uwagę potrzeby środowiska lokalnego.
- Promuje zdrowy styl życia i kształtuje postawy proekologiczne dzieci, rodziców i pozostałych pracowników przedszkola.
- Wzbogaca bazę pomocy do zabaw badawczych oraz dydaktycznych służących rozwijaniu zainteresowań przyrodniczych i regionalnych dzieci.
- Podejmuje działania sprzyjające podniesieniu poziomu sprawności fizycznej i ruchowej dzieci.
- Aktywizuje rodziców do wspólnych działań na rzecz wspomagania twórczego procesu edukacyjnego dzieci.
- Poszukuje ciekawych form prezentacji artystycznych w konkursach organizowanych przez różne organizacje.
- Organizuje wycieczki ekologiczne, warsztaty, zajęcia edukacyjne prowadzone przez specjalistów.
Nasze zadania realizujemy w oparciu o:
- Podstawę programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego
- Program Wychowania Przedszkolnego „Nasze przedszkole” Małgorzaty Kwaśniewskiej, Wiesławy Żaby-Żabińskiej
- W placówce realizowane są również m.in.:
- „Dziecięca matematyka – program dla przedszkoli, klas „0” i placówek integracyjnych” – E. Gruszczyk, Kolczyńska i E. Zielińska
- „Program edukacji ekologicznej miasta st. Warszawy dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym”
- Program własny: „Przedszkolny program adaptacyjny dla 3-latków” 2
W pracy z dzieckiem stosujemy różnorodne metody aktywizujące, wyzwalające chęci poznawcze wychowanków takie jak:
- Metoda Pedagogiki Zabawy
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
- Metoda koncepcji muzycznej C. Orffa
- Metoda projektu
- Metoda odimiennej nauka czytania I. Majchrzak
- Sojusz metod E. Arciszewskiej
- Metoda aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss
- „Edukacja przez ruch”- wg Doroty Dziamskiej
ABSOLWENT NASZEGO PRZEDSZKOLA:
- potrafi dobrze funkcjonować w szkole w roli ucznia
- wykazuje motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego
- jest aktywny i otwarty na nowości
- umiejętnie współpracuje w grupie rówieśników
- zna prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi
- zna zasady kulturalnego współżycia i postepowania
- jest tolerancyjny i ma szacunek wobec innych, odmiennych postaw i przekonań
- stosuje zasady bezpieczeństwa, higieny, dbałości o własne zdrowie i sprawność fizyczną
- potrafi radzić sobie w sytuacjach trudnych
- posiada umiejętność koncentracji, podczas wykonywanej pracy
- posiada podstawową wiedzę o świecie ludzi, zwierząt, roślin, wykazuje potrzebę poszanowania przyrody i ochrony środowiska
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI:
Przedszkole systematycznie współpracuje z rodzicami dbając o pozytywne wspólne relacje. Rodzice są traktowani jako nasi partnerzy w procesie wychowawczym i dydaktycznym.
Cele współpracy z rodzicami:
- Budowanie wzajemnej więzi opartej na zaufaniu poprzez efektywną współpracę z przedszkolem.
- Wypracowanie wspólnych oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych przedszkola i środowiska rodzinnego poprzez wymianę informacji o dziecku w celu jego wszechstronnego rozwoju.
- Zapoznanie rodziców z realizowanymi w przedszkolu programami, planami pracy, działaniami wychowawczo – dydaktycznymi.
- Wzbogacanie świadomości pedagogicznej rodziców poprzez umieszczanie artykułów w gazetce przedszkolnej, na stronie internetowej przedszkola, na tablicach informacyjnych, polecanie ciekawych publikacji…
- Pomoc w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej.
- Aktywne uczestnictwo rodziców w życiu przedszkola